سرخط خبرها

 خانه تکانی برای مهر

  • کد خبر: ۴۳۱۸
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
 خانه تکانی برای مهر
در نشست شورای اجتماعی محله میثم مطرح شد

فاطمه سیرجانی
خبرنگار شهرآرامحله

تعطیلات تابستان نفس‌های آخرش را می‌کشد اما هنوز به پایان نرسیده است، با این همه متولیان فرهنگی و شهری منطقه از همین حالا برنامه‌ریزی‌هایشان را برای شروع سال تحصیلی جدید متمرکز کرده‌اند.
پنجمین نشست اعضای شورای اجتماعی محله میثم با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه، معاون‌ اجرایی شهردار و رئیس ناحیه3، مدیر دفتر تسهیلگری محله، دبیر و جمعی از نماینده‌های شورا در همین رابطه برگزار شد.
فرحناز راستگو، دبیر جلسه، از حاضران خواست با توجه به پیش رو داشتن ایام محرم و آغاز سال تحصیلی جدید و اینکه دستور کار جلسه استقبال از مهر حسینی است، پیشنهادات خود را ارائه دهند.
قبل از همه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار صحبت‌هایش را با تشریح برنامه‌های فرهنگی آغاز کرد و گفت: بر اساس رایزنی‌‌هایی که با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد انجام شده قرار است به زودی 20کارگاه با موضوعات آموزش مهارت‌‌‌های‌ زندگی، مهارت‌های ارتباطی شامل کنترل خشم، برخوردها و تعاملات اجتماعی و ... برای رده سنی نوجوانان برگزارگردد. برنامه‌های آموزشیف هم ویژه کودکان و نوجوانان و هم والدین آن‌ها در نظر گرفته شده است.
امیردادی با اشاره به این موضوع که در هر محله 2کارگاه آموزشی‌ برگزار می‌شود، گفت: تا آخر شهریور حداقل یک کارگاه در هر محله برگزار و کارگاه‌ دوم نیز مهرماه اجرایی خواهد شد.
انتخابات شوراهای اجتماعی محلات موضوع دیگری بود که امیردادی آن را پیش‌کشید و گفت: در ناحیه1و2 انتخابات برگزار شده است. در ناحیه3 نیز تا پایان شهریور اعضای جدید شورای اجتماعی انتخاب و معرفی می‌شوند.

 

آموزش شاد زیستن
و اما دغدغه نماینده‌ها پیرامون چگونگی شروع سال تحصیلی با طرح موضوعات متعددی همراه بود. 
زهره قاسم‌زاده، نماینده بانوان محله میثم‌ و مدیر خیریه بیت‌العباس، از آماده‌سازی پک‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: با کمک خیرانی که سال‌های گذشته با ما همراه‌ بوده‌اند بسته‌ها آماده‌سازی شده است. ان‌شاءا... قبل از آغاز سال تحصیل در مراسمی، این بسته‌ها به دانش‌آموزان اهدا خواهد شد.
 وی به تعاملات مؤسسه با کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ اشاره کرد و افزود: لیست خانواده‌‌های تحت‌پوشش کمیته ساکن محله میثم در اختیار ماست. در همین رابطه کلاس‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای مادران و دخترانی که در این محدوده زندگی می‌کنند گذاشته می‌شود تا چگونگی رویارویی با مشکلات و شاد زندگی کردن را بیاموزند.
 وی از یاری نیکوکاران یادکرد و ادامه داد: سال گذشته 220خانواده را تحت‌پوشش قرار دادیم. امید داریم امسال نیز همراهی‌ها پررنگ‌تر از همیشه‌ باشد و برنامه مهر حسینی(ع) امسال چون دیگر برنامه‌ها به خوبی برگزار گردد.

 

حمایت از دانش‌آموزان ایتام
معصومه فیروز‌ی‌نیا، نماینده مرکز بهداشت نیز در ادامه با تشریح فعالیت‌های مرکز بهداشت به معرفی خیریه‌ای پرداخت که برای دانش‌آموزان یتیم برنامه‌های ویژه‌ای دارد: مؤسسه فرزندان غدیر حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و خانواده‌های ایتام را‌ از آغاز تا زمان فارغ التحصیلی عهده‌دار است.
وی از حاضران در جلسه خواست اگر در اطرافشان دانش‌آموزی شرایط دریافت این امتیاز را دارد، به این خیریه معرفی کنند.
در ادامه رابط ائمه جماعت، خواستار شست‌وشوی مدارس در آستانه بازگشایی آن‌ها شد و گفت:‌ با توجه به اینکه اکثر مدارس، محل اسکان زائران و مسافران است، خوب است قبل از آغاز سال تحصیلی محوطه مدارس شست‌وشو شود.
به صدا درآمدن زنگ مدرسه با حضور مسئولین در تمام مدارس محله هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی پیشنهاد دیگر مرتضی شاه‌مرادی بود. وی   گفت: انجام این کار تا حد امکان شور و هیجان بین دانش‌آموزان را بالا می‌برد و باعث می‌شود تا دانش‌آموزان با رغبت و انگیزه سراغ آموختن بروند.


استقرار اولین دفتر در میثم
در ادامه، مدیر دفتر تسهیلگری محله میثم که به‌عنوان میهمان حضور داشت، خلاصه و کوتاه طرح تسهیلگری را تشریح کرد و گفت: با نظر مساعد شخص شهردار قرار بر این شد که دفاتر تسهیلگری در منطقه4 مستقر شوند که یکی از آن‌ها در محله میثم آغاز به کار کرده است.رضا حسام امیری با اشاره به اینکه طرح 2ساله است، گفت: ما‌ نماینده مردم در شهرداری و نماینده شهرداری بین مردم محله هستیم.
وی یادآور شد: با اجرای طرح، یک‌سری اهدافی که شهرداری در برنامه دارد از طریق خود مردم محقق می‌شود و بی‌تردید اعضای شوراهای اجتماعی محلات که به بافت و هویت محله اشراف دارند، می‌‌توانند در این راه خیلی به ما کمک کنند.

 

پای کار هستیم
در پایان جلسه رئیس ناحیه3 شهرداری منطقه گفت: هنوز اعتباری برای برنامه‌های استقبال از مهر اختصاص
داده نشده است، اما مطابق سال‌های گذشته برای استقبال از مهر آماده هستیم در بحث شست‌وشو و فضای سبز مدارس با توجه به اولویت‌ها تا حد امکان مساعدت کنیم. مهندس احمد قربان‌زاده افزود: بیشترین مطالبه مدارس آسفالت محوطه مدارس است که این امر نیاز به تامین بودجه دارد، اما باز هم در حد لکه‌گیری مساعدت‌هایی از سوی شهرداری انجام می‌شود. 

 

مصوبات:
برپایی نمایشگاه لوازم التحریر و ملزومات دانش‌آموزی در یکی از پارک‌های محله؛
به صدا درآمدن زنگ مدرسه در مدارس محله؛
برپایی کارگاه‌‌های مهارت‌‌آموزی در هر محله.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->